Blaa Halmstad

Halmstads Handelsförening arbetar för att skapa ett bra klimat för både handel och näringsliv. Vi vill påverka i samhällsfrågor gällande Halmstads utveckling.

Halmstads Handelsförening är Halmstads äldsta förening och bildades år 1847.

Ur stadgarna kan man läsa ”Handelsföreningen skall verka för att  åstadkomma sammanhållning och samverkan bland stadens handels- och näringsidkare, tillvarata deras intressen och bereda medlemmarna tillfälle till överläggningar, föredrag och samspråk."

Dessutom skall föreningen "med tillgängliga medel understödja behövande handels- och näringsidkare i Halmstad och efterlevande till dessa samt dela ur stipendier till studerande från Halmstad."

Vilka är medlemmar?
Som medlemmar har vi företagare, anställda inom offentliga sektorn, privatpersoner och organisationer.

Hur blir jag medlem ?
Du kan här på hemsidan anmäla dig om att bli medlem eller att du ringer någon av oss i styrelsen, se Styrelsen.

Vad får jag som medlem?

Genom ditt medlemskap stödjer du Halmstads näringslivs utveckling och att hela Halmstads kommun kan ”leva”.

Du får genom ditt medlemskap möjligheter att delta i

• Höstmötet – där vi alltid har någon intressant föredragshållare. På detta möte bjuds du på en supé där du även får ta med dig någon ytterligare person.
  • Årsmötet som hålls varje år i maj månad med en intressant föreläsare, där du även får ta med dig någon ytterligare person.
  • Höstmötet och Årsmötet ger möjlighet att träffa andra personer inom näringslivet i Halmstad och till ett nätverkande och kanske skapa nya affärer och kontakter.
  • Du är med och stödjer Halmstads näringslivs utveckling
  • Vill du vara aktiv i föreningen är du välkommen att kontakta någon av  oss i styrelsen,. Vi har ständigt behov av att bli fler aktiva i föreningen.

Allt detta får du för endast 250 kronor/år